Tuesday 26 May 2009

Politik adalah Suara

Maksud Politik di dalam Kamus Perdana yang diterbitkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka adalah siasah. Politics in english term means the art or science of goverment(rujukan:Oxford Fajar Advanced Learner's). Saya mempunyai maksud saya tersendiri berkenaan maksud politik. Apapun maksud yang diterjemahkan bagi saya politik adalah suara. Selain menggunakan platform politik bagi menyuarakan sesuatu permasalahan dan rintihan di peringkat penduduk kampung dan golongan belia di tempat saya, saya juga menggunakan platform Persatuan Belia Progresif. Persatuan ini juga telah mempunyai akaun semasa di Maybank cawangan Tapah. Akaun semasa ini didaftarkan di bawah nama Persatuan Belia Progresif Kampung Batu Melintang, No. akaun (MBB) 558127313499. Baki di Bank semasa pada akaun ini adalah sebanyak RM5000. Dengan wujudnya akaun persatuan, saluran wang yang disalurkan oleh samada Kementerian Belia dan Sukan, syarikat-syarikat swasta, badan-badan politik dan orang perseorangan dapat disalurkan terus ke akaun ini.

1 comment: