Tuesday 19 May 2009

Persatuan Belia Progresif

Dewasa ini saya dapati selera golongan belia terhadap UMNO agak rendah. Dimana-mana kita dihidangkan dengan memperkatakan UMNO adalah sebuah parti rasuah dan mengamalkan kronisme. Adakah ini benar? Adakah anda setuju? Sebenarnya apa yang saya lihat sebenarnya adalah bukan disebabkan parti ini mengamalkan rasuah dan kronisme, sebaliknya pemimpin atasan tidak mewujudkan satu sistem khas yang dinamakan ’KPI’ key performance indicator untuk menilai setiap pencapaian bermula dengan ketua UMNO bahagian, ketua UMNO cawangan dan ketua-ketua sayap parti. Inilah kelemahan pemimpin UMNO atasan, yang dikritik keras adalah pimpinan UMNO bawahan. Dengan pencapaian pimpinan UMNO yang diukur dengan KPI, pihak pimpinan atasan boleh menawarkan sejumlah wang sebagai saguhati bagi menghargai pimpinan bawahan tersebut, dan pencapaian ini hendaklah dipersembahkan kepada rakyat-rakyat bawahan untuk di endoskan sebelum ianya dipersembahkan ke pimpinan UMNO atasan.
Maka dengan itu saya menggunakan pendekatan untuk mewujudkan dan telah diwujudkan satu persatuan belia yang dinamakan Persatuan Belia Progresif Kampung Batu Melintang. Sama ada anda setuju atau tidak dengan saya, itu adalah sesuatu yang agak susah untuk diungkapkan. Rakan-rakan saya yang lain sibuk memperkatakan bahawasanya wujudnya idea berpersatuan ini adalah platform saya untuk menjadi wakil rakyat atau orang politik, tepuk dada tanya akal?

No comments:

Post a Comment