Thursday 21 May 2009

Masih belum terlambat

21 mei 2009- Setelah selesai menunaikan solat subuh, seperti rutin harian biasa, saya akan mengakses internet dengan menggunakan telefon bimbit saya. Antara web-web yang dilayari pada setiap pagi http://www.bharian.com/ dan http://www.utusan.com.my/ ..Hari ini saya agak tertarik dengan tajuk politik yang dihidangkan di dalam utusan online yang bertajuk Perubahan Besar di dalam UMNO Perak. Setelah difahami isi tajuk tersebut saya dapati apa yang disuarakan oleh Dr. Zambry b. Abd. Kadir adalah menyentuh tentang artikel saya sebelum ini yang bertajuk Persatuan Belia Progresif. Terima kasih YB Dr. Zambry selaku ADUN Pangkor di atas keperihatinan beliau di atas rintihan oleh pimpinan UMNO di peringkat bawahan. 'KPI' adalah satu subjek yang perlu dipandang serius, ini kerana dengan sistem ini para pimpinan UMNO dapat menjawab hampir semua permasalahan masyarakat kita yang tinggal di taman-taman, kampung-kampung dan dilema orang melayu seperti di dalam buku yang ditulis oleh Tun M yang bertajuk 'Malay Dilemma'. Bagi saya persepsi masyarakat melayu terhadap UMNO juga dapat diperbetulkan dengan wujudnya sistem ini. Tidak dinafikan bahawa sesuatu sistem yang diwujudkan tidak boleh memuaskan hati semua orang, tetapi ianya mungkin boleh sedikit sebanyak menyumbang ke arah memenangi hati orang melayu terutama golongan muda dan memastikan UMNO terus kekal relevan. Winning is about One Step Ahead.

No comments:

Post a Comment