Friday 22 July 2011

Momentum UMNO

Saya terperanjat akan definisi yang dibisikkan kepada saya oleh hampir setiap kepimpinan UMNO di bahagian. Saya berpendapat dan saya fikirkan pendapat ini realistik, jika inilah yang diterapkan oleh mereka ini, saya rasakan momentum UMNO selaku parti yang menunjangi Barisan Nasional akan hilang. Kesan dari momentum inilah yang mengakibatkan kuasa Bangsa Melayu akan terhakis. Hebatnya parti pembangkang di Malaysia bukanlah disebabkan mereka di dalam pakatan rakyat ini hebat meneraju kepimpinan Pakatan Rakyat. Hebat nya Pakatan Rakyat atau terdapatnya pembangkang adalah disebabkan kelemahan parti Umno itu sendiri. Saya fikir semua orang Melayu tak kiralah PAS, PKR dan UMNO sendiri sayangkan bangsa melayu di Malaysia. Apabila mereka-mereka ini memikirkan bahawasanya UMNO tidak boleh memperjuangkan nasib Bangsa Melayu secara adil seperti mana pejuang-pejuang UMNO yang terdahulu seterusnya mereka-mereka ini terus-menerus berada di atas pagar mungkin atau berada di dalam Pakatan Rakyat. renung-renungkan lah..

1 comment:

  1. Orang lain ketawa, kita pun turut ketawa, walhal ketawa itu adalah mentertawakan kita. UMNO, BN adalah parti yang memerintah bersama parti komponen lain. Sesungguhnya kuasa itu adalah amanah allah, lakukan lah sebaiknya.

    ReplyDelete